maanantai 30. tammikuuta 2017

Home is where your heart is

Koti on paikka, johon on ihana palata reissuilta tai tulla työpäivän jälkeen rentoutumaan. Olen sitä mieltä, että rakkaimmat tekevät kodin, eivät esineet tai muu maallinen mammona mutta olen myös aivan varma, että jokaisella meillä jotain asioita, jotka omassa kodissa ovat ne tärkeimmät. Ne esineet, jotka seuraavat taatusti vaikka toiselle puolelle maailmaa ja jotka tekevät kodista juuri sen oman kodin. Oman kotini tärkeimpiä asioita minulle ovat


  • Piano
Pianon soitto on lapsuuden harrastus jota nykyään soitan hyvin harvoin ja ainoastaan omaksi ilokseni. Nautin tunteesta kun sormet liikkuvat koskettimilla ja soinnut valtaavat ympäristön. Oma pianoni on mummini minulle aikoinaan ostama ja olen aina tiennyt, että se seuraa mukanani vaikka maailman ääriin.

Kodin keskipiste?


  • Viulu
Toinen lapsuuteni harrastusväline, jota olen soittanut viimeksi vuosia, vuosia sitten. Viime aikoina olen ajatellut viedä viuluni huoltoon ja ehkäpä uskaltautua kokeilemaan soittamistakin joku kaunis päivä. Kuten olen kertonut, on musiikki minulle kaikki kaikessa ja kaipaan myös soittamista tosi paljon.

Viulu koristaa makuuhuoneen seinää

  • Valokuvat
Ja valokuvista ne oikeat, paperiset versiot. Pyrin vähintään kerran vuodessa teettämään kuvia puhelimen ja kameran kätköistä paperikuviksi sillä niissä voi palata menneeseen aidommin kuin näytöltä katsoessa. Valokuvissa voi jotenkin tuntea ja elää ikäänkuin uudestaan sen hetken, tuoksun ja tunteen, joka kuvaa otettaessa on ollut. En tiedä mitään, minkä avulla voisi yhtä hyvin palata menneeseen aikaan kuin valokuvat.

  • Keittiö
Keittiö ei kyllä kulje mukanani yhtään mihinkään mutta sanon silti sen, sillä keittiö on jokaisessa kodissani ollut tärkeä ja varmasti aina näin tulee olemaankin. Kun muutimme nykyiseen asuntoomme, oli mieheni päätös se, onko keittiö kelvollinen. Kaikki muu oli hänen sanomansa mukaan toisarvoista ja luotan hänen sanaansa tässä asiassa kyllä jatkossakin. Keittiön sanotaan olevan kodin sydän ja olen samaa mieltä. Oma keittiömme vaatisi jo hieman up creidausta tai ainakin face liftiä ja se toivottavasti on tulossa pikimiten. Keittiössä sanotaan olevan aina parhaat bileet ja siksi meillä onkin avokeittiö suoraan olohuoneeseen :)

  • Kynttilät
Poltan kynttilöitä ympäri vuoden, sekä sisällä että ulkona. Minua on helppo miellyttää uudella kynttilällä joka ilahduttaa aina yhtä paljon. Raahaan kynttilöitä aina matkoilta mutta myös matkoille, sillä minusta on ihanaa istua kynttilänvalossa lomakohteen parvekkeella tai terassilla, fiilistellessä lomaa. Aika monessa paikassa on tullut kyllä istuttua beach-bileissä tai viinilasillisella rannalla ja auringonlaskun jälkeen olen kaivanut laukustani kynttilät, muutaman kerran antanut kanssa-nauttijoillekin omansa :)

Yksi suosikki- kynttiläni

Iloa ja valoa uuteen viikkoon!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit ♥