tiistai 25. heinäkuuta 2017

Life is a beautiful ride!

My kind of bicycle ♥
(kuva pinterest)


Nyt on kuulkaas maailmankirjat sekaisin! Minä olen päättänyt ostaa polkupyörän. Siis minä, joka olen tarkalleen ottaen koko elämäni inhonnut pyörällä polkemista ja oikeastaan vähän jopa pelännytkin ajamista. Pyöräinnostukseni on siis lähes yhtä omituista kuin se, että alkaisin hiihtämään. Minut tuntevat ymmärtävät, että se jos joku on laji, jota en voi sietää.

Osaan kyllä ajaa polkupyörällä mutta kohdalleni on aina sattunut ties mitä esteitä tai hulluja autoilijoita, joista johtuen olen halaillut asfalttia useammin kuin kerran. Pyöräily-urani loppui aikoinaan siihen kun takafillarini jäi jumiin ratikkakiskoon ja kaaduin kohtuu pahasti. Toki pahemminkin olisi voinut käydä mutta pelko kuitenkin jäi. Lisäksi olen susihuono näkemään tiellä olevia kiviä tai muita esteitä koska maisemien katselu nyt vaan on huomattavasti kiehtovampaa kuin tien pinnan tarkastelu.

Mutta nyt on tullut aika. Näen jo itseni viillettämässä lähikauppaan jätskiostoksille (pitäähän se nyt joku palkinto pyöräilystäkin saada!) tai ystäväni luo kahvittelemaan. Se, että huristaisimme koko perheen voimin piknikille tuskin tulee toteutumaan sillä muistaakseni kerran olemme vuosien saatossa tainneet pyöräillä mieheni kanssa yhdessä ja sanotaanko nyt niin, että kun polkee veren maku suussa ja hiki hatussa, ei ihan vastaa mielikuvaani mukavasta yhteisestä pyöräretkestä. Ehkäpä siis ostankin hybridipyörän ja viilletän tuulen lailla tukka hulmuten niin, että minä voin sitten vuorostani nojailla jätskikiskan nurkalla ja odotella muita saapuvaksi. Saapa nähdä :)


Kivaa tiistaita!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit ♥